Ongedierte
-
Ik heb last van ongedierte. Wat kan ik doen?Het bestrijden van ongedierte is uw eigen verantwoordelijkheid Ongedierte komt vaak op etensresten af. Houd uw woning en woonomgeving schoon en laat geen eten rondslingeren. Sluit verpakkingen van voedsel goed af of bewaar aangebroken verpakkingen in afsluitbare bussen of voorraadblikken. Bij tuincentrum en bouwmarkt koopt u spullen om ongedierte te…Lees meer
Klachten
-
Ik heb een klacht over de dienstverlening van de Woonmensen. Hoe dien ik mijn klacht in?Voor klachten verwijzen we u graag naar onze pagina Uw tip of klacht
Tuinonderhoud
-
Waar vind ik informatie over het kappen van een boom?Op de website van de gemeente Apeldoorn vindt u meer informatie.
-
Ik wil een boom in mijn tuin kappen. Hoe werkt dat?Voor een monumentale boom heeft u een kapvergunning nodig. Kijk eerst op de website van de gemeente Apeldoorn of u een kapvergunning nodig heeft. Zo ja? Dan kunt u deze bij de gemeente indienen. Veroorzaakt de boom schade aan de woning? Dan komen wij kijken of het nodig is om…Lees meer
-
Wat doen jullie met een verzoek voor het kappen van een boom?Veroorzaakt de boom schade aan uw woning of is er sprake van valgevaar van takken en/of de hele boom, laat het ons weten via klantenservice@woonmensen.nl. Wij sturen dan een medewerker langs om de situatie te bekijken. Zo nodig laten wij de boom kappen. Veroorzaakt de boom geen schade, dan kunt…Lees meer
-
Ik wil een boom in mijn tuin kappen. Deze veroorzaakt schade aan mijn woning. Wat kan ik doen?U kunt contact met ons opnemen. Er komt dan een medewerker langs om vast te stellen of de boom schade veroorzaakt en wie de eigenaar is van de boom. Als wij eigenaar zijn van de boom die schade veroorzaakt, dan snoeien of kappen wij de boom.
-
Mag ik een schutting verwijderen of een andere schutting neerzetten?Het ligt er aan waar de erfafscheiding staat. Staat de afscheiding op de erfgrens? Dan kunt u niets veranderen zonder overleg met uw buren. In sommige gevallen is een gedeelte van de erfafscheiding van de Woonmensen en mag u deze niet verwijderen. Neem voor de zekerheid altijd contact met ons…Lees meer
Toon alles
Toon minder
-
Kan iemand mij helpen om mijn tuin te bestraten?Vraag uw familie, vriendenkring, buren of een (vrijwilligers)organisatie die u kan helpen met de bestrating. U mag maximaal 80% van de tuin bestraten.
-
Mag ik mijn tuin gebruiken voor het opslaan van goederen of het stallen van motoren, caravans of boten?Nee, uw tuin is niet bedoeld om goederen op de slaan of te stallen. Uw tuin mag alleen ingericht worden als siertuin of moestuin.
-
Ik betaal voor groenonderhoud, maar ik ben niet tevreden. Wat kan ik doen?Wacht niet tot u de afrekening servicekosten ontvangt, maar neem contact met ons op via klantenservice@woonmensen.nl of telefonisch via (055) 548 48 48.
-
Wat doen jullie als ik mijn tuin slecht onderhoud?Dan spreken wij u daar op aan. Wij stellen samen met u een termijn vast waarbinnen u de tuin in orde moet maken.
-
De tegels in mijn voor- en achtertuin beginnen te verzakken, kan ik wit zand krijgen via de Woonmensen?Nee, wij leveren geen wit zand voor uw tuin.
-
Wat verwachten jullie van mij voor het onderhoud van mijn tuin?Wij vinden het belangrijk dat uw tuin een verzorgde indruk maakt. Dus geen hoog opschietend onkruid, overhangende takken of een kapotte schutting. Het snoeien van bomen is uw verantwoordelijkheid. Bomen mogen niet te hoog worden, hinder veroorzaken of beschadigingen aan de woning veroorzaken. Ook mag de tuin niet vol staan…Lees meer
-
Ik kan mijn tuin niet meer zelf onderhouden. Wat kan ik doen?Neem contact op met de afdeling Buurt van de Woonmensen, via buurt@woonmensen.nl of (055) 548 48 48.
-
Mijn buren onderhouden hun tuin niet. Bij wie kan ik dit melden?Vindt u dat uw buren hun tuin niet goed onderhouden? Spreek uw buren hier dan op aan. Doen uw buren hier niets mee? Neem dan contact met ons op via klantenservice@woonmensen.nl of telefonisch via (055) 548 48 48.
Overlast
-
Ik ervaar overlast van mijn buren/buurtbewoners. Wat kan ik doen?Voor meer informatie verwijzen we u graag naar onze pagina Overlast. Zoekwoorden: lawaai, geluidsoverlast, geuroverlast, stankoverlast, bedreiging, vernieling, blaffende hond, blaffende honden
-
Waarom kan ik overlast niet anoniem melden?Een anonieme overlastmelding mogen wij niet gebruiken als bewijsmiddel. Een overlastmelding die binnenkomt, behandelen wij altijd vertrouwelijk. Aan de overlastgever geven wij nooit zonder uw toestemming door wie de melding gedaan heeft. Pas als het tot een rechtszaak komt, voeren wij de overlastmelding als bewijsmiddel aan. Wij vragen daarvoor altijd…Lees meer
-
Ik vermoed dat er in de buurt een hennepkwekerij zit. Wat moet ik doen?Ga niet zelf op onderzoek uit, maar meld uw vermoeden bij ons.
-
Ik maak mij zorgen over de buren, hun woning is (ernstig) vervuild. Wat kan ik doen?In Apeldoorn zijn een aantal instanties die zich bezighouden met (ernstig) vervuilde woningen. De vervuiling is vaak een signaal van meerdere problemen. Uw melding kan de bewoner(s) helpen de problemen te doorbreken. Neem contact op met onze klantenservice.
-
Wat gebeurt er als er problemen zijn met de huisbewaarder?Dan doen wij niets. Wij bemiddelen niet. Het is uw verantwoordelijkheid deze problemen zelf op te lossen. Als de huisbewaarder hinder veroorzaakt, spreken wij u daar op aan. U kunt de huisbewaarder erop aanspreken of de huisbewaring beƫindigen.