De Woonmensen is volop in ontwikkeling. We hebben een mooie maatschappelijke opgave en maken het verschil voor mensen die hulp nodig hebben bij betaalbare huisvesting. We groeien in onze volwassenheid als procesgerichte organisatie. Hierin liggen de verantwoordelijkheden zo laag mogelijk en werken we met resultaatverantwoordelijke (proces)teams die hun werk zelf organiseren. De fundering van deze werkwijze staat als een huis. De doorontwikkeling is volop aan de gang. Help je mee?

Over de functie

In deze gecombineerde functie ben je projectleider en beleidsadviseur. Hieronder lees je meer over beide rollen. Je maakt onderdeel uit van de afdeling Staf. Hierin werk je nauw samen met de directeur/bestuurder, het MT, de beleidsadviseur, de assetmanager en projectmedewerkers zowel binnen als buiten de Woonmensen. Hiërarchisch is je functie rechtstreeks onder de directeur-bestuurder gepositioneerd.

Wat ga je doen als projectleider?

Je bent van A tot Z tactisch verantwoordelijk voor verschillende projecten, die veelal raakvlakken hebben met wonen & zorg zoals verduurzaming, de vitaliteitsagenda of contact met huurdersverenigingen op dat vlak. Maar soms ook breder zoals brandveiligheidsbeleid of vernieuwing van de servicekostenafrekening. Je leidt en begeleidt deze projecten. Dat kunnen interne projecten zijn maar ook projecten samen met partners. Denk aan gemeente, woningcorporaties en zorginstellingen.

Je beoordeelt en vertaalt vragen en opdrachten. Deze zijn uiteenlopend en komen vanuit de hele breedte van de organisatie. Je maakt projectplannen, stelt projectgroepen samen, organiseert projectvergaderingen, bewaakt planningen, voortgang, kwaliteit, budget en je levert projecten tijdig op. Ook de evaluatie van het project hoort daar uiteraard bij.

Wat ga je doen als beleidsadviseur?

Op de woningmarkt en in de zorg zijn de problemen aanzienlijk. Voor Apeldoorners met lagere en middeninkomens is het bijvoorbeeld steeds lastiger om een woning te vinden. Door het langer zelfstandig (thuis) wonen van ouderen, stijgt ook de vraag naar passende woningen. Tegelijkertijd lopen de personeelstekorten in de (thuis)zorg op. Hoe zorgen we voor een passende combinatie van wonen en zorg voor kwetsbare inwoners? Om die vraag te beantwoorden is een projectgroep Wonen en Zorg samengesteld die inhoud geeft aan de uitvoeringsagenda Wonen en Zorg 2022-2025. Hierin werken Apeldoornse corporaties, zorginstellingen en gemeente samen. Jij maakt deel uit van deze projectgroep.

Je geeft mede vorm aan het operationaliseren van het projectplan en geeft inhoudelijke ondersteuning. Je denkt mee over onze bijdrage aan de wens van ouderen om zo lang mogelijk zelfstandig thuis te blijven wonen. Hoe zorgen we voor een passende combinatie van wonen en zorg? Welke vraagstukken en dilemma’s hebben we? Hoe en met wie lossen we dat op?

Verder bestaat jouw bijdrage uit onderzoek, analyse en beleidsadvies. En het ondersteunen bij de implementatie van beleid. Hierbij zorg je dat zowel het samenwerkingsverband Wonen en Zorg als de Woonmensen worden voorzien van relevante en bruikbare adviezen en rapportages. Op basis van jouw advies moeten we de juiste tactische en strategische besluiten kunnen nemen.

Wat breng je daarvoor mee?

  • Je hebt een hbo+/academisch werk- en denkniveau en bent goed in het analyseren van gegevens.
  • Je hebt hart voor de volkshuisvesting en de vraagstukken die spelen op het gebied van wonen, zorg en ouderenhuisvesting.
  • Je hebt ten minste 3 jaar werkervaring als beleidsadviseur en projectleider, bij voorkeur binnen een woningcorporatie.
  • Je hebt ervaring met het zelfstandig leiden van projecten, ook in samenwerking met derden. Met jouw enthousiasme en natuurlijk leiderschap breng je mensen in beweging en stimuleer je de samenwerking in de projectgroepen.
  • Je hebt een sterk ontwikkeld analytisch vermogen, bent resultaatgericht en doortastend.
  • Je hebt ervaring met bestuurlijke besluitvormingsprocessen en advisering.
  • Je zoekt de samenwerking op met mensen binnen en buiten de organisatie en beweegt je makkelijk in een politiek gevoelige omgeving.
  • Je bent een energiek en open persoon gericht op samenwerken en verbinden. Met jouw enthousiasme en overtuigingskracht begeleid je projecten succesvol van begin tot eind.
  • Je hebt een vlotte pen en schrijft stukken die to-the-point zijn.

Wat krijg je daarvoor terug?

  • Een zelfstandige en afwisselende baan in een dynamisch werkveld waarin jouw bijdrage het verschil kan maken voor onze bewoners.
  • Een organisatie in beweging waar we benieuwd zijn naar jouw ideeën en inbreng.
  • 56 betrokken collega’s.
  • Een baan voor 32 uur per week. Wil je liever fulltime werken (36 uur)? Ook dan kun je solliciteren.
  • Er zijn volop mogelijkheden voor opleiding en ontwikkeling en je kunt zelf een goede balans vinden tussen werk en privé. Je kunt deels thuiswerken als je dat fijn vindt.
  • De functie is ingeschaald in schaal J van de cao Woondiensten (€ 3.876 en € 5.235 bruto per maand bij een 36-urige werkweek).

Hoe kun je reageren?

Zet je je graag in voor onze bewoners en pas je in bovenstaand profiel? Dan leren we je graag kennen! Steiger B verzorgt de werving & selectie voor de Woonmensen. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Inge Geerling, werving- en selectieconsultant bij Steiger B, via 06 – 4224 3154 of via inge@steigerb.nl

Solliciteren kan door je cv en een motivatie te uploaden via het online sollicitatieformulier op www.steigerb.nl op de website van Steiger B. We streven ernaar de procedure vóór de zomerperiode af te ronden. Bij wederzijds enthousiasme zullen we dan ook snel schakelen om met elkaar in gesprek te gaan.

Een assessment zal onderdeel uitmaken van de procedure.