Als u de huur opzegt krijgt u van ons een bevestiging via e-mail. Daarna moet er nog een boel gebeuren. Op deze pagina leest u stap voor stap wat er komt kijken bij een huuropzegging.
Stap 1: we bekijken uw woning
De aannemer komt bij u langs voor een woninginspectie. Hij loopt samen met u door de woning om te kijken wat er nog moet gebeuren. Het is belangrijk dat u de woning op de laatste huurdag schoon, leeg en zonder schade achterlaat voor de volgende bewoner.
Stap 2: aan de slag
Na de inspectie van de aannemer krijgt u een verslag. Hierin staat wat we afgesproken hebben. U kunt nu aan de slag. Meer informatie leest u in de folder Hoe laat u de woning achter? Denkt u eraan zorgvuldig om te gaan met uw afval? Kijk op de website van Circulus voor de mogelijkheden om uw afval af te (laten) voeren.
Stap 3: bezichtigingen
Als we weten wie misschien de woning na u gaat huren (een kandidaat-huurder) krijgt u een mail van ons met zijn of haar naam. Deze persoon belt u om een afspraak te maken om uw woning te bekijken. We vinden het fijn als u hieraan meewerkt.
Tip: heeft u spullen die u wilt laten overnemen? Dan kunt u dit alvast bespreken met de kandidaat-huurder. Denk bijvoorbeeld aan laminaat, gordijnen, lampen, kasten, koelkast, etc.
Stap 4: vul het overnameformulier in
Als de nieuwe huurder bekend is, gebruikt u het overnameformulier om op te schrijven welke spullen de nieuwe huurder van u overneemt. U zet ook beiden uw handtekening. Let op: ook als u niets ter overname heeft, moet u het overnameformulier ondertekenen. Als er geen nieuwe huurder bekend is, kunt u in overleg met ons wel spullen ter overname achterlaten. Maar zodra we een nieuwe huurder gevonden hebben en hij of zij uw spullen niet wil overnemen, moet u deze alsnog binnen drie kalenderdagen weghalen.
Stap 5: sleutels en overnameformulier inleveren
Op de laatste huurdatum laat u de woning achter zoals we eerder hebben afgesproken. U levert die dag voor 12 uur alle sleutels van de buitendeuren in bij ons kantoor aan de Deventerstraat 54 in Apeldoorn. Voeg een label toe met uw adres. Sleutels van binnendeuren kunt u in de deuren laten zitten. U levert ook het overnameformulier in (met uw handtekening erop). U kunt dit formulier die dag ook mailen naar klantenservice@woonmensen.nl.
Stap 6: eindafrekening
Als u de woning niet volgens afspraak heeft achtergelaten, dan doen wij de laatste klussen. U krijgt hiervan de rekening (eindafrekening). We doen ons best om u dit binnen 3 dagen te laten weten.
Betaalt u service- en/of stookkosten? Dan krijgt u de laatste verrekening daarvan de eerste helft van volgend jaar.
Succes met alles!
En heeft u vragen, neem dan gerust contact met ons op. Oh ja, vergeet ook niet uw verhuizing door te geven aan de gemeente.